.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ولایت فقیه، نقطه مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه نقطه مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی ولایت فقیه است گفت: نمادها و نشانه‌های سکولاریسم، دموکراسی و قرائت غرب، آزادی به معنای رها شدن از تعهدات الهی و ...
ولایت فقیه، نقطه مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با بیان اینکه نقطه مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی ولایت فقیه است گفت: نمادها و نشانه‌های سکولاریسم، دموکراسی و قرائت غرب، آزادی به معنای رها شدن از تعهدات الهی و انقطاع از وحی و حقوق بشری بر مبنای اومانیسم است.

به گزارش شمال نیوز، هادی ابراهیمی در نشست تجلیل از خادمان نشر استان مازندران گفت: آنچه در ایران در جریان است چالش بین گفتمان انقلاب اسلامی و گفتمان مدرنیته است.

وی افزود: نقطه مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی ولایت فقیه است و نماد و نشانه‌های این گفتمان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

هادی ابراهیمی نقطه مرکزی گفتمان مدرنیته را سکولاریسم دانست و خاطرنشان کرد: نمادها و نشانه‌های سکولاریسم، دموکراسی و قرائت غرب، آزادی به معنای رها شدن از تعهدات الهی و انقطاع از وحی و حقوق بشری بر مبنای اومانیسم است.

وی تصریح کرد: از این دو نوع گفتمان دو عقلانیت اسلامی و عقلانیت مدرنیته صادر می شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران اظهار داشت: از عقلانیت اسلامی حکومت مبتنی بر وحی و عملیاتی کردن احکام خدا در ساحت اجتماع، اقتصاد، سیاست و فرهنگ صادر می‌شود و از عقلانیت مدرن مکاتبی نظیر فاشیسم و لیبرالیسم و سوسیالیسم صادر می‌شود که خاستگاه آن ماتریالیسم است.

معاون استاندار مازندران بیان کرد: امام (ره) اولین کسی بود که پرچم دینداری و عقلانیت اسلامی را در اواخر قرن بیستم به دوش کشید و عقلانیت مدرن را با شعار نه شرقی و نه غربی به چالش کشید.

وی اضافه کرد: اینکه امروز در بین یکصد کشور جهان، جوانان مشتاق، خوش‌فکر و استعدادهای بی‌نظیر در حوزه علمیه گرد آمدند و با شیفتگی خاصی پیرو اهل بیت هستند، خبر از یک خیزش عظیم فرهنگی علیه سکولاریسم در جهان می‌دهد.

هادی ابراهیمی گفت: جریان مدرنیته از یکصد سال پیش تاکنون در کشورمان با تبلیغ و ترویج سکولاریسم مشغول سربازگیری بوده و سکورلارها از انقلاب مشروطه و ملی شدن صنعت نفت با نفوذ در حرکت اسلامی مردم آن را به نفع غرب و گفتمان مدرنیته مصادره کردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران با حمله به جریان روشنفکری غیردینی در کشورمان گفت: اینکه امروز برخی از رضاخان به نیکی یاد می‌کنند در گفتمان مدرنیته و عقلانیت مدرن یک گزاره مقبول است چون رضاخان بعد از قتل و عام رهبران مشروطه پرچم استیلای غرب را بالا برد و به دین و علما، اعلام جنگ نمود و مظاهر مدرنیته را یکی پس از دیگری در ایران نهادینه کرد که زشت‌ترین و پست‌ترین آن مقوله کشف حجاب بود.

ابراهیمی فضای فتنه سال گذشته را در پیچیده‌ترین شکل خود نوعی بازتولید مدرنیته در ایران خواند و افزود: غربی‌ها در فتنه سال 88 برای بازگشت سکولارها به قدرت، آنها را با سرخاب و سفیدآب اسلامی می‌خواستند به بازار رقابت بفرستند اما مردم ایران اسلامی دست آنان را خواندند.

ابراهیمی گفت: مردم ایران با آموزه‌های امام راحل پیشتاز سکولارزدایی در جهان هستند لذا بازتولید سکولاریسم را در جامعه خود، تاب نمی‌آورد.

معاون استاندار مازندران گفت: امروز دوستی با کافران و مشرکان وخصومت با اهل ایمان و کافران را دوست و سرپرست گرفتن، ما را به وادی سکولاریسم می‌کشاند نظیر آنچه که در فتنه سال گذشته اتفاق افتاد و حتی برخی روحانیون را تا سرحد بلند کردن صدای آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی بر سر ملت به انحراف کشاند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مستشرق 3 آذر 1389
سلام
اسلام با مدرنیته مخالف نیست بلکه اسلام با جاهلیت غرب مخالف است.
مدرنیته به لحاظ معنی بد فهمیده و تعبیر شده است. خود مدرنیته از درون تمدن اسلامی پدید آمد. مدرنیته عین اسلام است. اما امروزه از مدرنیته به عنوان فرهنگی به مثل فرهنگ جاهلیت غرب معنی کرده اند. همانند مکتب اسلام که در برخی جوامع غربی به مصداق جدایی دین از سیاست معنی شده. یا همانند دین اسلام که دین آزادی و آزادگی است پس زن مسلمان در برخی جوامع می تواند با حجاب باشد و در برخی دیگر بی حجاب . عقل انسان شرط اول خوشبختی است. مدرنیته تمدن در وجه عقلائی است اما جهت گیری جدید غرب باعث شده که مدرنیته به معنی ضد عقل تعریف شود. انسان خلیفه خدا بر روی زمین است و این مصداق صورت جذر می باشد که هر چه انسان می خواهد همان باید بشود. چرا که این برنامه ریزی خداست برای به کمال رسیدن انسان. خدا دست بشر را باز گذاشت برای رسیدن به قله های بلند عرشی، ما انسانها جز عالم هستیم و با آن تعامل صددرصد داریم.
خود سنت هم قابل ارزش و احترام است چرا که ازدواج یک سنت است و به مصداق ارزش تعریف می شود در مکتب اسلامی. البته هر دستاوردی که غرب در تمدن ها داشته باشد. حتی دستبرد در معانی قرآنی، ایجاد ضد عقل و توحش می کند. هر چه را که باعث شکوفایی انسانیت، انسان شود ما با آن در تعاملیم و می پسندیم. عقل مدرنیته را می پسندد و لیکن در لوای مکتب اسلامی نه فرهنگ جاهلیت غرب. (مستشرق)

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.